Είκοσι χρόνια εμπορικής παρουσίας έχει συμπληρώσει το Ford Focus, μοντέλο που από το 1998 και μετά έχει αγγίξει σε πωλήσεις τα επτά εκατομμύρια στην Ευρώπη και τα 17 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Το μικρομεσαίο μοντέλο πάντα διακρινόταν από την υιοθέτηση στοιχείων που προέρχονται αυτούσια από τα μεγαλύτερα μοντέλα της – όπως την οδική του συμπεριφορά ή τον πλούσιο εξοπλισμό – ενώ σε όλες τις συγκριτικές δοκιμές είχε ένα ισχυρό αβαντάζ της κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς του.

Σήμερα, η Ford πλασάρει τη νέα γενιά με νέα σχεδίαση, μεγαλύτερες διαστάσεις και τις πιο σύγχρονη γκάμα κινητήρων, κομμένη και ραμμένη για τα μέτρα του ευρωπαίου οδηγού. Συγκεκριμένα, η τέταρτη γενιά πατάει σε νέα πλατφόρμα, που όπως, αναφέρει και η Ford εξασφαλίζει μεγαλύτερους χώρους. Θα κυκλοφορήσει σε πεντάθυρο αμάξωμα και στέσιον, ενώ σε επιλεγμένες αγορές θα δούμε και την τετράθυρη (σεντάν) εκδοχή. Σε διαστάσεις, το συνολικό του μήκος είναι πλέον στα 4,37 μέτρα – αυξήθηκε ελαφρώς κατά 18 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο – ενώ η πιο ουσιαστικά διαφοροποίηση έρχεται από το μεγαλύτερο μεταξόνιο, που αγγίζει τα 2,70 μέτρα και εξασφαλίζει μεγαλύτερες δυνατότητες στους σχεδιαστές να προσφέρουν πιο άνετο σαλόνι.

Πάντως, το πλάτος διατηρείται στα ίδια περίπου επίπεδα (1.80 μέτρα.) ενώ το ύψος είναι ελαττωμένο κατά 15 χλστ. Την τάση της εποχή, που προτάσσει απώλεια βάρους στο νέο μοντέλο ακολούθησε και το νέο Focus, που είναι ελαφρύτερο κατά 88 κιλά, ευνοώντας με αυτόν τον τρόπο την οικονομία καυσίμου – και τη μείωση εκπομπών ρύπου. Επίσης, το εργοστάσιο αναφέρει ότι το πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο και βελτιωμένο κατά 20%. Τα επίπεδα εξοπλισμού έχουν διατηρήσει την ονοματολογία τους, όπως η βασική Trend, η Titanium και η ST-Line, ενώ για τους πιο απαιτητικούς θα υπάρχει και η έκδοση Vignale. Τα επιτυχημένα μοτέρ που ήδη υπάρχουν σε αρκετά νέα μοντέλα της φίρμας, όπως το Fiesta, θα βρουν χώρο και στο νέο Focus, όπως το μοτέρ βενζίνης 1.0 EcoBoost και το 1.5 EcoBlue .

Την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα συστήματα υποβοήθησης φέρει το νέο μοντέλο, μέσω των οποίων ο οδηγός θα μπορεί να διαχειρίζεται καλύτερα τις συνθήκες μποτιλιαρίσματος, να βλέπει πιο καθαρά στο σκοτάδι και να παρκάρει απλά, πιέζοντας ένα μπουτόν. Το τελευταίο υποστηρίζεται από τη λειτουργία Active Park Assist 2 που διευκολύνει το παρκάρισμα ελέγχοντας την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και σύστημα διεύθυνσης. Επίσης, το Head-up display που απεικονίζει τις λειτουργίες επάνω στο παρμπρίζ, το Blind Spot Information System που ειδοποιεί τον οδηγό για τυφλά σημεία αλλά και το Pre-Collision Assist με Ανίχνευση Πεζού και Δικυκλιστή είναι μερικά από τα συστήματα που προσφέρονται στο νέο μοντέλο.